"Naujienos"

saus. 21, 2019

Baigėsi pirmasis „Dramokratijos“ eksperimentų etapas

Pavasarį į penktuosius pjesių skaitymus pakviesiantis šiuolaikinės dramaturgijos festivalis „Dramokratija” baigė pirmąjį etapą – savaitgalį baigėsi kūrybinės dirbtuvės su dramaturge, režisiere ir dramaturgijos konsultante AnnaLina Hertzberg.

 

Visuomet į aktualias problemas dėmesį atkreipianti „Dramokratija” šįsyk ėmėsi dramaturginių eksperimentų teatre trūkumo. Tris dienas geriausio festivalio draugo „Kablio” patalpose vykusiose dirbtuvėse viešnia iš Švedijos drąsino pradedančius dramaturgus ieškoti įvairesnių formų ir bendravimo su žiūrovais būdų.

 

„Kiekvieną dirbtuvių dieną pradėjome rašymo pratimais, kurie išjudina kūrybinį smegenų pusrutulį.  Tikrai šaunu ir puikiai pravers ir po dirbtuvių!”, ateities darbus planavo dramaturgė Irena Kunevičiūtė. Antrąsyk į „Dramokratiją” sugrįžusiai Ivetai Volungevičiūtei itin patiko individualus dėmesys kiekvienam dalyvaujančiam dirbtuvėse ir jų pjesėms. Pirmąsyk festivalyje dalyvaujantis Matas Vildžius išskyrė dirbtuvių tikslingumą – nedidelis kiekis teorinės medžiagos ir pjesių interaktyvumą skatinantys AnnaLinos Hertzberg patarimai iš jos praktikos.

 

Po trijų intensyvių dienų šiek tiek pavargusi AnnaLina Hertzberg džiaugėsi turėjusi galimybę pažinti šiuolaikinius dabartinės Lietuvos dramaturgų balsus. „Nekantrauju sužinoti kaip jiems sekėsi užbaigti pradėtas pjeses. Jei jiems pavyks ir bent viena ar dvi pjesės bus pastatytos teatro scenoje, man tai bus pats geriausias apdovanojimas už tai, ką aš darau.”, atsisveikinant sakė dramaturgė.

 

Pjeses, kurias šiuo metu tobulina dirbtuvių dalyviai bus galima išgirsti nemokamuose penktosios „Dramokratijos” skaitymuose. Šiais metais festivalis vyks balandžio 23–28 dienomis Vilniuje.

 

Sužinokite daugiau dramaturgiškų naujienų sekdami festivalio „Facebook” ir „Instagram” paskyras.

 

gruod. 17, 2018

„Dramokratija“ kviečia eksperimentams nemokamose kūrybinėse dirbtuvėse

Eidami į teatrą žmonės dažniausiai puikiai žino ko tikėtis. Jiems puikiai pažįstama antikinių, šekspyriškų, commedia dell’arte, realistinių pjesių forma. Praėjusio amžiaus gale ėmė atsirasti paveikūs dramaturgijos kūriniai, išeinantys už scenos ir teatro apskritai ribų, panaudojus naujausias technines galimybes. Dabar atėjo laikas sukurti lietuvišką pjesės formą – teatrų scenose pasirodo vis daugiau lietuviškos dramaturgijos kūrinių, o kalbas, jog Lietuvoje nėra dramaturgų keičia tautinės pjesės formos paieškos. 

 

Šiuolaikinės dramaturgijos festivalis „Dramokratija“ grįžta ir kviečia iš naujo atrasti rašymą scenai. Šįsyk festivalis jaunuosius dramaturgus drąsins laužyti visas žinomas taisykles ir eksperimentuoti su tekstais teatrui – kuriant santykį su žiūrovais, savą pjesės struktūrą, kalbą ir t.t. 2019 m. jau penktą kartą vyksianti „Dramokratija“ ir ne tik suteikia platformą būti išgirstiems, bet ir skatina tobulinti savo rašymo įgūdžius. Šįsyk festivalis kviečia registruotis į nemokamas kūrybines dirbtuves su švedų dramaturge ir režisiere AnnaLina Hertzberg, kurios vyks festivalio geriausio draugo „Kablio“ erdvėse. Dešimt jaunų ir pradedančių dramaturgų, iki sausio 5 d. el. paštu [email protected] atsiuntę savo motyvaciją, pjesės idėją ir pirmuosius dešimt pirmosios versijos puslapių bus atrinkti dalyvauti dirbtuvėse.

 

Kūrybines dirbtuves vesiančios AnnaLinos Hertzberg darbai yra pasirodę Stokholmo miesto, Karališkajame Švedijos bei Suomijos, Gruzijos ir Baltijos šalių teatrų scenose. Ji dažnai veda tarptautines kūrybines dirbtuves, kuriose itin daug dėmesio skiria šiuolaikinėms pjesėms ir naujoms dramos bei pasirodymų formoms. AnnaLina Hertzberg yra viena iš šiuolaikinės dramaturgijos laboratorijos ir teatro „DramALH“ steigėjų bei vaikų ir jaunimo teatro „jaunoji scena / rytai“ meno vadovė.

 

Penktasis šiuolaikinės dramaturgijos festivalis „Dramokratija“ vyks 2019 m. balandžio 23–28 dienomis. Kasdienes festivalio naujienas sekite „Dramokratijos“ „Facebook“ ir „Instagram“ paskyrose.
 

bal. 25, 2018

Baigėsi diskusijas apie propagandą kėlusi ketvirtoji „Dramokratija“

Praėjusį sekmadienį „Kablyje“, kartu su vėlyvaisiais pusryčiais, šiuolaikinės dramaturgijos festivalis „Dramokratija“ pakvietė pasimėgauti paskutiniu šių metų pjesės skaitymu. Pradedančio dramaturgo Rinaldo Tomaševičiaus asmeniniais išgyvenimais paremta drama „Nubudimas“ užbaigė visą savaitę trukusį festivalį, kurio metu buvo galima išgirsti aštuonias pjeses propagandos tema. Įvairiais gyvenimiškais aspektais nagrinėta propagandos, kaip pikta linkinčio melo ir noro manipuliuoti žmonėmis, tema suteikė daug peno diskusijoms. Organizatoriai tikisi, kad jos netils ir pasibaigus festivaliui.

bal. 4, 2018

„Dramokratija“ pristatė šių metų programą – laukia interaktyvi savaitė su propaganda

Šiuolaikinės dramaturgijos festivalis „Dramokratija“ pristatė balandžio 16 - 22 dienomis vyksiančių renginių programą. Šiemet propagandos tema kūrę jaunieji dramaturgai, režisieriai ir aktoriai, tarp kurių yra ir patyrusių, ir pradedančių menininkų, vilniečius ir miesto svečius nustebins aštuoniomis naujomis pjesėmis. Viso festivalio metu kultūros bare „Kablys“ bus galima sudalyvauti interaktyvioje instaliacijoje „Nepriklausomų Žmonių Respublika“.

vas. 28, 2018

„Dramokratija“ pradeda aktorių ir režisierių registraciją

Jau ketvirtą kartą susipažinti su naująja Lietuvos dramaturgija kviesiantis pjesių skaitymų festivalis „Dramokratija“ skelbia aktorių ir režisierių registracijos pradžią. Kaip ir kasmet, profesionalūs bei pradedantys aktoriai bei režisieriai gali registruotis pasirinkdami pjesės aprašymą, bet nežinodami pjesės autoriaus. Taip festivalis siekia teatro bendruomenėje paskatinti atviros atrankos principų diegimą.

gruod. 11, 2017

Baigėsi „Dramokratijos“ kūrybinės dirbtuvės – propagandos kokteilis jauniesiems dramaturgams

Pjesių skaitymo festivalis „Dramokratija“ šiemet dalyvius kvietė rašyti propagandos tema. Trejose kūrybinėse dirbtuvėse su lektoriais iš Vokietijos, Rusijos ir Lietuvos jaunieji dramaturgai plėtojo savo idėjas bei kūrė tekstus. Trejų dirbtuvių ciklą Gėtės institute užbaigė paskutinę dieną vykęs virtualus dalyvių, dirbtuves vedusių dramaturgų Theresia Walser (Vokietija), Michailu Durnenkovu (Rusija) ir Gabriele Labanauskaite (Lietuva) susitikimas, kurio metu visi galėjo pasidalinti savo įspūdžiais bei įgytomis patirtimis.

lapkr. 4, 2017

Dramaturgas Michailas Durnenkovas: „Lengva būti menininku karo metu.“

Rusų dramaturgas Michailas Durnenkovas, vedęs Dramokratijos festivalio kūrybines dirbtuves propagandos tema, pasižymi išskirtine plačia šypsena. Visad puikią nuotaiką skleidžiantis rašytojas įkvėpė jaunuosius dramaturgus kibti į darbus ir dalinosi savo patirtimi. O jos M. Durnenkovas turi įvairiausios – jaunystėje dirbo inžinieriumi, santechniku, dalyvavo Arktinėje ekspedicijoje ir jos metu rašė pjesę („Žemės pakraštyje“ („On the edge of the earth“), pirmoji BBC World pjesė, parašyta Arkties srityje), protestuodamas prieš Rusijos armijos įvedimą į Krymą buvo suimtas policijos. Šios ir kitos patirtys dažnai tampa pjesėmis. Apie tai, teatrą bei ateitį ir kalbėjomės su dokumentinio teatro profesionalu.

spal. 26, 2017

Kūrybinės dirbtuvės su rusų scenaristu M. Durnenkovu: amato paslaptys, kurias retas atskleidžia

Pasibaigė antrosios šiuolaikinės dramaturgijos festivalio „Dramokratija“ dalyvių kūrybinės dirbtuvės su rusų scenaristu ir dramaturgu Michailu Durnenkovu. Spalio 20 – 24 dienomis vykusių užsiėmimų metu M. Durnenkovas jaunuosius dramaturgus supažindino su pjesių schemomis, herojaus linijos vystymo principais bei dokumentinio žanro pjesių (verbatim metodo) kūrimu.

spal. 4, 2017

Theresia Walser: personažai turi teisę dalyvauti pjesės kūrimo procese

Theresia Walser įvardinama kaip viena labiausiai statomų gyvų Vokietijos dramaturgių, kurios darbai rodomi ne tik gimtojoje Vokietijoje, bet ir kitose Europos šalyse bei už jos ribų. 1998-aisias metais už pjesę „King Kongo dukros“, kuri jai atnešė tiek komercinį pasisekimą, tiek pripažinimą kritikų pasaulyje, ji buvo įvertinta kaip geriausia jauna rašytoja ir laimėjo teatro žurnalo „Theatre heute“ apdovanojimą kaip metų autorė. Tarp kitų pasiekimų, Theresia jau dukart įvertinta „Geothes Insitituto“ įsteigtu prizu už geriausią metų pjesę.

spal. 4, 2017

Dramokratija: propaganda, apie kurią reikia kalbėti

Ketvirtasis pjesių skaitymų festivalis „Dramokratija“ prasidėjo savaitę trukusiomis kūrybinėmis dirbtuvėmis su vokiečių dramaturge Theresia Walser. Kupini įspūdžių dalyviai jau laukia kito susitikimo su lektoriumi iš Rusijos. Deja, organizatoriams tenka apgailestaujant pranešti, kad dėl politinių priežasčių tai bus ne labai lauktas Michailas Ugarovas,  bet kitas itin vertinamas ir paties M. Ugarovo rekomenduotas scenaristas ir dramaturgas Michailas Durnenkovas.

rugs. 10, 2017

Dramokratai, dramaturgai, kolegos!

Registracija pasibaigė ir pirmosios dirbtuvės turės net 27 dalyvius!

Dirbtuvės su Theresia Walser prasidės jau pirmadienį. Prižadame po truputį jus supažindinti ir su dėstytoja, ir su dalyviais, pasiryžusiais jus pradžiuginti savo idėjomis.

rugs. 1, 2017

Dramaturgas ir aktorius Chris Thorpe: „Mes privalome vieni kitus įkvėpti, nes pasaulis už mus to nepadarys.“

Oro uosto kavinėje laukdamas skrydžio atgal į Mančesterį ir gerdamas jau nežinia kelintą juodos arbatos puodelį tądien, Chris Thorpe juokėsi, „Tai labai britiška, ar ne?“. Kartu su juo prisėdome pasikalbėti tik ką pasibaigus pačioms pirmosioms pjesių skaitymų festivalio „Dramokratija“ organizuotoms kūrybinėms dirbtuvėms, kurias vedė šis britų dramaturgas ir aktorius.

„Man pasisekė, man tikrai labai pasisekė, kad čia atvykau“, Chris’as atsakė paklaustas ar buvo lengva apsispręsti atvykti į Lietuvą. „Jei dirbtuvės būtų prasidėjusios keletu dienų anksčiau arba vėliau, nebūčiau galėjęs čia būti. Tai tiesiog laimingas atsitiktinumas“, kalbėjo dramaturgas. Atsitiktinumų šio menininko gyvenime pasitaiko dažnai ir visus juos jis priima kaip naudingą patirtį.